FAQ

Vanliga frågor 

Vanliga frågor - som vi kanske kan svara på nedan


Varför är det en fördel att grundaren är sjuksköterska?
Att grundaren av Anima Florence är legitimerad sjuksköterska är en nyckelfaktor som särskiljer oss från många andra vårdgivare. Det finns en gedigen utbildning och kompetens inom fysiologi, psykologi och omvårdnad. Medkänsla och empati gör det möjligt för oss att skapa starka relationer med våra kunder och förstå deras unika behov. Anima Florence har en holistisk syn på hälsa, vilket innebär att vi ser till hela människan, inte bara symtomen. Genom att arbeta med omvårdnadsdiagnoser kan vi stötta, stärka och motivera individen i deras resa mot bättre psykisk hälsa.


Vilka betalningsalternativ erbjuds?
Vi erbjuder flera flexibla betalningsalternativ för våra tjänster: betalning via Swish, e-passi, delbetalnign eller direktbetalning via Klarna eller faktura. Detta gör det enklare för våra kunder att få tillgång till den vård och det stöd de behöver.


Hur fungerar betalningen för abonnemang?
Alla abonnemang faktureras automatiskt

månadsvis och betalning kan ske via faktura, delbetalning via Klarna, Swish eller bankgiro. Betalning sker inom 14 dagar. Vid försenad betalning kan en påminnelseavgift tillkomma.

Abonnemanget tillsvidare och behovet utvärderas kontinuerligt. 

Hur säger jag upp mitt abonnemang?
Abonnemang innehar ingen bindningstid. För att säga upp ditt abonnemang behöver du skicka ett meddelande till oss via e-post på info@animaflorence.se.  Om du säger upp abonnemanget innan månadens slut kommer ingen återbetalning ske för den aktuella månaden.

Kan jag pausa mitt abonnemang?
Ja, du kan pausa ditt abonnemang. Pausning sker för en period på minst en månad och du kan återuppta abonnemanget när som helst. För att pausa eller återuppta ditt abonnemang, vänligen kontakta oss via e-post på info@animaflorence.se


Vad innebär ett abonnemang?
Ett abonnemang innebär en trygghet i din läkningsprocess. Du väljer själv vilket abonnemang som passar dig bäst och önskar du att växla mellan olika abonnemang går det alldeles utmärkt. I abonnemanget ingår ett antal tjänster, vårdplan, nyhetsbrev, tips och råd samt veckovisa avstämningar med stöttning. Abonnemanget börjar gälla från din fösta bokning och pågår tillsvidare. Efter första besöket får du med dig ett abonnemangsavtal.


Hur konkurrenskraftiga är priserna för ADHD-utredningar?
Våra priser för ADHD-utredningar är konkurrenskraftiga och vi erbjuder flexibla lösningar för att göra utredningen tillgänglig för så många som möjligt. Vi fokuserar på att erbjuda högkvalitativ vård till rimliga priser.


Kan jag boka tid utan diagnos?
Ja, det går bra att boka tid utan en formell diagnos. Vi arbetar med omvårdnadsdiagnoser, vilket innebär att vi fokuserar på att förstå dina unika behov och att skapa en individanpassad vårdplan.


Vilka tjänster erbjuder Anima Florence?
Våra tjänster inkluderar bland annat individuella samtal, gruppbehandlingar, taktil massage, ADHD-utredningar, skräddarsydd behandling för hela familjen vid "hemmakämpare" och stödgrupper med olika teman. Vi erbjuder även föräldrastöd, där vi hjälper familjer att hantera förväntningar och utmaningar.


Hur bokar jag mina behandlingar?
Du bokar dina tider som via Bokadirekt.se.

Här kan du välja lediga tider och boka in dina behandlingar.


Vad är NANDA och omvårdnadsdiagnoser?
NANDA (North American Nursing Diagnosis Association) är en organisation som utvecklar och underhåller en standardiserad terminologi för omvårdnadsdiagnoser. Dessa diagnoser hjälper oss att identifiera och klassificera patienter utifrån deras behov och hälsotillstånd, vilket gör att vi kan erbjuda mer effektiv och personcentrerad vård.


Vad innebär taktil massage?
Taktil massage är en mjuk och lugn beröring som syftar till att främja avslappning, lindra stress och ångest, samt förbättra det allmänna välbefinnandet. Genom att arbeta med taktil massage kan vi stödja våra kunder i deras processer av självkänsla och självomhändertagande.


Stöttar ni både privatpersoner och företag?
Ja, vi erbjuder våra tjänster både till privatpersoner och företag. Vi strävar efter att skapa anpassade lösningar som möter behoven hos alla våra kunder.


Hur skyddas min personliga information?
Vi är noga med att skydda din personliga information och följer lagstiftning gällande om dataskydd. All information som samlas in under våra möten hanteras säkert och används endast för att ge dig den bästa möjliga vården. Du har rätt att begära information om hur vi hanterar dina uppgifter och kan när som helst be om att få dem raderade.


Hur hanteras sekretess och tystnadsplikt?
På Anima Florence värnar vi om din integritet och behandlar alltid din information med största sekretess. Vi följer strikta riktlinjer för tystnadsplikt, vilket innebär att vi aldrig delar din personliga information utan ditt samtycke. Du kan känna dig trygg med att dina samtal och uppgifter hålls konfidentiella.


"Att vårda är inte enbart att lindra symptom, utan att stötta varje individ på resan mot bättre välmående och inre balans."

Florence Nightingale -

en föregångare inom omvårdnad som såg läkning som en process där omsorg och empati spelar lika stor roll som medicinsk behandling.